20% LOCKDOWN KORTING.
Je korting wordt direct toegepast!

Veel gestelde vragen


Vervoerskosten voor transport of een (spoed)koerier

Vervoerskosten voor het ophalen en bezorgen van pakketten of goederen kun je direct online berekenen. Met het invullen van een ophaal-en afleveradres kun je direct online je vervoerskosten door heel Nederland en België berekenen. 

Een koerier inhuren als hulp bij bijv. een verhuizing?

Ja dat kan zeker! Je kunt dit aangeven tijdens het plaatsen van de opdracht bij de ophaal- en of aflever situatie.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Je goederen zijn standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot € 500. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas, steen of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 200kg of spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen en foto’s van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@meubeltrein.nl.

Hoe kan ik de vervoerskosten betalen?

Je betaalt de prijs voor het transport aan ons wanneer je de opdracht plaatst. Betaling kan alleen worden overgeboekt via de betaallink die per mail wordt verzonden.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Nadat jij je transport hebt betaald, sturen wij de factuur toe per mail.

Hoe bevestig ik dat de spullen zijn bezorgd?

Je kunt bevestigen dat de spullen zijn bezorgd op de dashboard pagina van je transport (link is te vinden in de mail die je kreeg na de betaling). Je kunt bevestigen dat de spullen zijn bezorgd, maar je kunt ook review achterlaten met sterren.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, je geeft bij plaatsen van de opdracht aan wanneer je het ophalen en brengen plaats wilt laten vinden.

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Via een e-mail brengen wij jou op de hoogte wanneer een koerier jouw transport kan doen en in welk tijdvak de koerier komt. Het tijdvak is maximaal 4 uur en valt natuurlijk in het tijdvak dat jij hebt aangegeven. Ook kun je de zending reallive volgen via track and trace systeem. 

Kan ik ook een verhuisservice aanvragen voor een verhuizing of ontruiming?

Je kunt Meubeltrein zeker inzetten voor zowel particuliere als bedrijfsverhuizingen en ontruimingen. Wij bieden een compleet service aan  voor het ophalen en bezorgen. Wij kunnen je voorzien van een verhuurbusje, maar wij bieden ook een complete verhuisservice aan. Wij verhuizen jouw complete meubilair en alle andere spullen voordelig en verzekerd van een goede service!

Verhuislift, bakwagen met laadklep of een palletwagen nodig?

Een koerier via Meubeltrein komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:

  • Bakwagen met laadklep: Grote en zware spullen worden vervoerd met een bakwagen met laadklep.
  • palletwagen: Afhankelijk van jouw keuze selecteren wij een verhuiswagen.
  • Een verhuislift
  • Demontage/Montage
  • Verpakkingsmateriaal
  • Extra hulp